IFAT EURASIA FUARI 12.05.2015

Mehmet Yüceyurt

ENTA Genel Müdürü

“Son Yıllardaki En Verimli Fuardı”

“Günümüzde tüm sektörlerde olduğu gibi pazardaki yeni oluşumlar, rekabetin yoğun bir şekilde yaşandığı ortamları doğuruyor. Sadece kaliteli hizmet vermek, malzeme ve imalat yapmak, başarı elde etmek ve satış yapabilmek için yeterli değil. Çünkü günümüz koşullarında tüketiciler aynı hizmetin değişik fiyat kalite ve biçimleri ile karşılaşabiliyor, ihtiyacı olan mal ya da hizmetin değişik alternatifler arasından seçme şansına sahip olabiliyor. İhtisas fuarları, mevcut ilişkiler üzerindeki faydasının yanında yeni yüzlerle karşılaşmak adına da önemli. Yüksek ilgi düzeyine sahip ziyaretçilere firmamızın tanıtımını yapmamız açısından bulunmaz bir fırsat olarak görüyoruz. Fuar’daki katılımcı firmalar, yeni bayiler ve distribütörlerle biraraya gelip yeni bağlantılar kurabiliyorlar. IFAT Eurasia, çevre sektörüne ait birçok işletmeyi biraraya getirdiği için katılımcı firmaların kendi çabalarıyla bulup ulaşamayacağı yurtdışı firmaları ve bağlantılı bayileriyle, bunlara ihtiyaç duyan firmaları buluşturma fırsatını vermesi açısından verimli oldu”.

“IFAT Eurasia’nın, Türkiye’de bu sektörde son yıllarda yapılan fuarlar içinde en verimlisi olduğunu düşünüyoruz. Irak, İran ve komşu ülkelerden gelen ziyaretçileri Türkiye’deki bu sektörde iş yapan firmalarla buluşturdu. IFAT Eurasia sayesinde firmamız yerli ve yabancı müşterileriyle yüz yüze iletişim kurarak, firma tanıtımımızı bizzat müşterilerin kendilerine, araya başka herhangi kişi ya da kitle iletişim aracını sokmadan gerçekleştirebildi. Mevcut müşterilerimizle de bir araya gelme fırsatını yakaladık. İlerde iş bağlantıları kurabilme ihtimali olan potansiyel müşterilerle de karşılaşma şansına sahip olduk”.

“Firmalar, giderek zorlaşan rekabet koşulları içerisinde bir yandan yeni ve kaliteli üretim teknolojileri geliştirmeye, bir yandan rakiplerini izlemeye, bir yandan da mevcut ve potansiyel müşterilerine ulaşmaya, onların düşünce istek ve beklentilerini belirlemeye çalışıyor ve haliyle son derece zorlanıyorlar. Bu tip fuarlar çevre sektörüne ait pek çok işletmeyi fuar alanında biraraya getiriyor. Böylece bu işletmeler arasında geleceğe yönelik bilgi paylaşımlarının yapılmasına ve iş ortaklıklarının kurulmasına olanak sağlayabileceğini düşünüyoruz. Biz katılımcı firmalar için anahtar konumda olan müşterilere gösterilen konukseverlik, Fuar dönemi boyunca yakından ilgilenilmesi ve birebir yapılan toplantılar mevcut ilişkilerin sağlamlaştırılması yönünde önemli adımların atılmasını sağlayacaktır”.